سیستم بازیافت رنگ،مونوسایکلون،استا امگا،الکترو استاتیک،رنگ پودری،ESTA OMEGA

تجهیزات بازیافت رنگ،مونوسایکلون

 از جمله امتیازات رنگ های پودری می توان به قابلیت ها  بازیافت آن اشاره کرد. با این هدف سیستم هایی مجاور کابین های پاشش قرار می دهند که از طریق هوا رنگ ها را به داخل خود می کشد .این هوا که از کابین ها مکش شده دوباره فیلتر می شود و پودر هایی که در آن معلق هست را به طور کامل جذب می کند.پودر بازیافت شده در محفظه ی زیر سایکلون جمع شده و دوباره به خط رنگ باز می گردد.
از آنجایی که این سیستم دارای طرح ساده ایست قیمت مناسب تری داشته و به تعمییرات کمتری نیاز دارد در نتیجه جزء پر فروش ترین سیستم های پاشش به شمار می آید.از جمله مزایای این سیسم قابلیت تعویض  سریع رنگ و همزمانی سیسم مکش و فیلتراسیون می باشد. به منظور فیلتراسیون 9 فیلتر از جنس الیاف پلی اکریل در آن به کار برده شده است.
عملکرد این سیستم به گونه ای طراحی شده که علاوه بر جداسازی پودر رنگ که به صورت معلق در هوای مکش شده از کابین ها قرار دارد قابلیت تفکیک پودر رنگ غیر قابل استفاده را نیز دارا می باشد.لازم به ذکر است که بازیافت پودر را نیز تا 95 درصد افزایش می دهد.پوشش فیلترها،استوانه ای بوده و جنس آنها الیافی با پوشش تفلن است.فن مکش هوا در این سیستم در مسیر عبور هوا قرار نمی گیرد و در نتیجه ی این کار افزایش عمر مفید فن و عدم تخریب ذرات پودر رنگ را شاهد خواهیم بود.این سیستم قابلیت پاکیزه سازی سایکلون و تغییر فام رنگ به صورت کاملا راحت را داراست.عملکرد جداسازی پودر رنگ از دیواره های فیلتر که از طریق جریان هوای معکوس انجام می گیرد بوسیله ی سیستم هوشمند پی ال سی قابل کنترل و برنامه ریزی می باشد.
در سیستم مولتی سایکلون به منظور جداسازی ذرات پودر معلق در هوای مکش شده ی کابین ها تعداد بیشتری از سایکلون ها قرار می گیرند که دارای ارتفاع و قطر کمتری می باشند.بر این اساس است که فرآیند جداسازی به صورت مکانیکی و با شدت بیشتری انجام می شود.در نهایت این امر باعث ریزتر شدن پودر رنگ شده و میزان دور ریز پودر رنگ افزایش می یابد.