الکترو استاتیک،دستگاه پاشش رنگ پودری،استا امگاESTA OMEGA

الکترو استاتیک،دستگاه پاشش رنگ پودر

این سیتم قابلیت ها و فواید به خصوصی دارد.از جمله نمونه های متفاوت

 آن می توان به گونه های دستی ، نیمه اتوماتیک و ربات ها اشاره کرد که با توجه به نیاز می توان آنها را تهیه و مورد استفاده قرار داد.با دادن برنامه های حرکتی به ربات ها میتوان موفق به رنگ آمیزی قطعات مختلف و پیچیده شد. 
بخش پاشش شامل سیستمهای پاشش رنگ مایع الکترو استاتیک و پودر الکترو استاتیک می باشد . پاشش رنگ مایع که توسط شش دستگاه پیستوله Binks  صورت می پذیرد و پمپهای گریکو تعبیه شده باعث همگن شدن رنگ های درون مخازن گردیده و دارای قابلیت تنظیم فشار هوای فشرده می باشد .

 
کابین پاشش پودر الکترواستاتیک محفظه نسبتاً بسته ای جهت پاشش و باردارکردن قطعه است ، ذرات پودر باردار شده توسط 50000 - 100000 ولت جریان الکتریسیته توسط 8 دستگاه گان الکترواستاتیک Gema به سمت قطعه پاشیده می شود و آرایش منظمی بر اساس قوانین مغناطیس فارادی تشکیل می گردد کل شبکه خط رنگ به نول زمین متصل است و مقاومت 10000 اهم جهت استقرار بار الکترو استاتیک تامین گردیده است . جریان انتقال بار مستقر بر ذرات پودر رنگ که شامل رزینهای اپوکسی و پلی استر است ، موجبات ربایش بین پروتونهای انتقال یافته به سطح فلز و درگیری با الکترونهای حامل جریان الکترواستاتیک است . مابقی الکترونهای مازاد و سرگردان فلز جهت برقراری تعادل و جلوگیری از ریزش پودر به شبکه نول زمین انتقال میی یابد. ذرات پودر بعد از پاشش به سه قسمت عمده تقسیم می گردند  :

 
قسمت اول : شامل ذراتی است که با آرایش منظم روی قطعه قرار می گیرند .

 
قسمت دوم : ذراتی که به صورت غبار در فضای کابین معلق می شوند و توسط دو دستگاه مکنده و فیلتر قوی جذب شده و بصورت اتوماتیک فیلترها تخلیه و تمیز می گردند . رنگ ریزش شده بعد از عبور از مرحله فیلترهای لرزان به داخل محفظه جمع آوری پودر هدایت شده و جهت استفاده مجدد مورد مصرف قرار می گیرد .

 
قسمت سوم : درصدی از پودر رنگ است که برروی کف کابین نشست می نماید این بخش توسط یکدستگاه جاروب اتوماتیک با فواصل زمانی منظم به سمت فیلترهای لرزان که از جنس ابریشم و یا پلیمرهای ضد استاتیک است هدایت شده و بعد از فیلتراسیون در مخازن مربوطه جهت استفاده مجدد جمع آوری می گردد . بخش پاشش الکترواستاتیک توسط 4 دستگاه گان و سیستم پاشنده الکترواستاتیک Wagner تامین می گردد ، این سیستم شامل متعلقات گان ، زنراتور ، مخزن رنگ و اتصالات و شلنگهای مربوطه است .

 


مزایا وویژگی های منحصربه فرد دستگاه پاشش رنگ پودری الکترواستاتیک:

استفاده ازقطعات اصلی الکترونیکی،پنوماتیکی واتصالات با کیفیت بسیار بالا
امکان اعمال انواع رنگ پودری(ساده ،چکشی ومتالیک) بر روی سطوح فلز
جلوگیری از اتلاف در مصرف رنگ پودری
تفنگی (گان)سبک وکم حجم، طراحی شده بر اساس اصول ارگونومی حالت دست کاربر
پاشش یکنواخت پودر رنگ و پوشش دهی با استحکام بالا
نفوذ پذیری مناسب رنگ درگوشه ها ،زوایای غیر قابل دسترس ولبه ها
استفاده از تکنولوژی ویژه جهت باردارنمودن حداکثر پودرو سهولت در پاشش رنگ
از نکات مهم وقابل توجه این دستگاه در مقایسه با نمونه های مشابه سازگاری آن در شرایط مختلف آب وهوایی ایران می باشد.
که جهت رنگ آمیزی قطعات مختلف خودرو،لوازم خانگی،پروفیل،تابلو برق مناسب می باشد
دارای بالاترین ضریب ایمنی کاربری ومصرف رنگ
انواع رنگهای چکشی وطرح های ویژه به دلیل فرکانس خروجی بالای این دستگاه با کیفیتی بی نظیر اجرا میگردد.

این سیستم ها را می توان به سه نوع  دسته بندی کرد:

TRN-100دستگاه

ساده ترین و ارزان قیمت ترین نوع دستگاه پاشش رنگ دستی است این دستگاه که دارای عملکرد پاشش رنگ به صورت مستقیم است برای قطعات صاف و مسطح به کار می رود که از جمله می توان به درب کابینت و یخچال و غیره اشاره کرد.

OM-2000

  به واسطه ی سیستم ورتکس موجود در گان پاشش گردبادی ایجاد می شود و مزیت متفاوتی را ایجاد می کند.از طریق این ذستگاه علاوه بر صرفه جویی در وقت می توان پیچیده ترین قطعات را با کیفت دلخواه رنگ آمیزی کرد.

TRN-110(Supper Corona)

این دستگاه علاوه بر سیستم ورتکس دارای دو قطعه ی مکمل دیگر نیز است که به شرح ذیل می باشد:

Flat Jet:

برای اندازه گیری اعماق و شیار های قطعه مورد استفاده قرار می گیرد.

Corona Plus:

 است faraday cageوجود این قطعه افزایش دهنده ی ایجاد سطح پوست پرتقالی و حالت 
سیستم های پاشش رنگ اتوماتیک که در خطوطی با ظرفیت بالا کاربرد دارند دارای دو نوع می باشند :

-ترایبو

-کرونا

 

.در این سیستم ترایبو به جای کاسکد از یکسری شیار،خان گونه برای ایجاد اصطحلاک استفاده می شود ،که در این سیستم رنگ دارای بار مثبت میباشد به همین دلیل حالت فاراداکیج دراین سیستم وجود ندارد و به همین دلیل در قطعاتی با شیار ها و حفره های متعدد استفاده از سیستم توصیه میگردد.

در سیستم کرونا داخل گان قطعه ای به نام کاسکد وجود دارد که به کمک این قطعه ذرات رنگ بار منفی به خود میگیرند.

.یکی از انواع پیشرفته ی ربات است که علاوه بر سهولت کار، در کارخانه هایی که تولیدشان با ظرفیت و گنجایش بالا انجام می گیرد کاربرد دارد.این سیستم قابلیت پوشش دلخواه و تنظیم سرعت و حرکات متناسب با محصول و افزایش حجم کاری روزانه را داراست و مونیتور ال سی دی لمسی بر روی آن قرار دارد که کلیه تنظیمات از طریق این مونیتور انجام می گیرد.